Sunday, September 16, 2007

ဧရာ၀တိတုိင္မွ ကူးယူထားခ်င္းျဖင့္ပါသည္။

လြန္ခဲ့ေသာအပတ္က (နအဖ) စစ္အစိုးရက ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား တိုးျမႇင့္ခဲ့ရာ လူအမ်ားက အလန္႔တၾကားျဖစ္ၾကရ၊ အံ့ၾသ စိတ္ပ်က္ခဲ့ၾကရသည္။ မည္သို႔မည္ပံု ဤကဲ့သို႔ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိး ျပဳခဲ့ရသနည္းဟူ၍လည္း လူအမ်ားက ေမးခြန္း ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံကဲ့သို႔ေသာ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေလာင္စာမ်ား ႂကြယ္၀လွသည့္ႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုအတြက္ ဘာ့ေၾကာင့္ ေလာင္စာဆီဤမွ် ရွားပါးေနရသနည္း။ ေစ်းခ်ဳိခ်ဳိႏွင့္ သံုးစြဲႏိုင္ေစရန္ မေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ရသနည္းဟူ၍လည္း ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္လာရသည္။ ထို႔အျပင္ အစိုးရက သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ေရာင္းရေငြမ်ားျဖင့္ အက်ဳိးအျမတ္ မ်ားစြာရရွိေနေသာ ကာလတြင္ ဘယ့္အတြက္ေၾကာင့္ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ားကို အဆမတန္ျမႇင့္တင္ခဲ့ရပါသနည္း။ စသျဖင့္လည္း ေမးစရာ တပံုတပင္ ရွိလာခဲ့ပါသည္။

ေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ားက ဤေမးခြန္းမ်ားအတြက္ ေျဖရွင္းခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိး ထုတ္ေပးႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က စစ္အစိုးရ၏ လြဲမွားေသာ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲပံုကို အဓိက အျပစ္ဖို႔ခဲ့ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕က ဤသို႔ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား တိုးျမႇင့္ရျခင္းမွာ ႏိုင္ငံျခားေငြအက်ပ္အတည္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးျပႆနာ ႀကီးထြားလာေသာေၾကာင့္ဟု ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။

တခ်ဳိ႕သူမ်ားက စစ္အစိုးရ၏ ႏိုင္ငံေရး အကြက္ဆင္မႈကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ႏွင့္ ေလွ်ာ့မတြက္မိေစရန္ပင္ သတိေပး ခဲ့ၾကပါေသးသည္။ ဤသို႔ ေစ်းႏႈန္းမ်ားရုတ္ခ်ည္း တိုးျမႇင့္လိုက္မႈေၾကာင့္ လူအမ်ားလမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပပြဲမ်ား ျဖစ္လာမည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေနာက္ထပ္ ႏွိပ္ကြပ္မႈမ်ားျဖစ္လာႏိုင္ၿပီး မၿငိမ္မသက္မႈမ်ားကို အေၾကာင္းျပ၍ အမ်ဳိးသား ညီလာခံကို အခ်ိန္ဆြဲထားႏိုင္သည္။ ေနာက္ဆံုး ကုလသမဂၢ အထူးသံ မစၥတာဂန္ဘာရီ ေရာက္လာေတာ့မည့္ ခရီးစဥ္ကိုပင္ အခ်ိန္ေရႊ႔ဆိုင္းႏိုင္သည္ဟု တြက္ဆျပၾကပါသည္။

ဤအခ်က္မ်ား အားလံုး မွန္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဤသို႔ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား တိုးျမႇင့္လိုက္မႈ ေနာက္ကြယ္ရွိ ဖိအား အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို အျပည့္အစံု သေဘာေပါက္နားလည္ရန္ ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံစီးပြားေရး စနစ္၏ ဖြဲ႔စည္းထားပံု သေဘာသဘာ၀ႏွင့္ ေရနံ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းက႑မ်ားအေၾကာင္းကို ေလးေလး နက္နက္ထည့္သြင္း စဥ္းစားမွသာ တန္ေပလိမ့္မည္။

စ၍ ေဆြးေႏြးရလွ်င္ အေရးႀကီးေသာအခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီဇယ္ေလာင္စာျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေနေသာ စီးပြားေရးစနစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအခ်က္ကို ႏိုင္ငံတလႊား သြားလာေနၾကေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ ရထားမ်ား၊ ကုန္တင္ထရပ္ကားမ်ား ကိုၾကည့္၍ သိသာႏိုင္ပါသည္။ တခါတရံတြင္ လွ်ပ္စစ္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ လည္ပတ္ေနေသာ တခ်ဳိ႕ ေဟာင္းအိုေနသည့္ ဓာတ္အားေပးစက္မ်ားကပင္ ဒီဇယ္ကို သံုးေနၾကရပါသည္။ ထို႔အျပင္ တတ္ႏိုင္သည့္ အိမ္တိုင္း၊ စက္ရံုတိုင္း၊ ေစ်းဆိုင္တိုင္း၊ ေနရာအႏွံ႔အျပား၌ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားအတြက္ သံုးေနၾကေသာ လက္ဆြဲမီးစက္ငယ္မ်ားတြင္လည္း ဤအခ်က္ကို ေတြ႔ျမင္ ေနၾကရပါသည္။

ယခုကာလအထိဆိုလွ်င္ ၾကာျမင့္စြာကပင္ အစိုးရက ေငြပံ့ပိုးျဖည့္ဆီးထားမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဒီဇယ္ေစ်းႏႈန္းမွာ ျပင္ပ ေပါက္ေစ်းႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ေစ်းခ်ဳိ၍ ရရွိေနခဲ့ပါသည္။ စီးပြားေရးႀကီးထြားလာသည္ႏွင့္အမွ် ဒီဇယ္ဆီေလာင္စာ လိုအပ္မႈက ပို၍ တိုးျမင့္လာရန္အေၾကာင္းရွိၿပီး ဤဒီဇယ္ဆီေစ်းတြင္ အစိုးရက ေပါင္းထည့္ ပံ့ပိုးေပးေနရေသာ ေငြပမာဏကလည္း မ်ားလာဖြယ္ အေၾကာင္းရွိေနပါသည္။ ဤအခ်က္ေၾကာင့္ အစိုးရအစဥ္အၿမဲႀကံဳေနရေသာ ဘ႑ာေရး လိုေငြျပမႈကို တိုး၍ ဖိစီးဖြယ္ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္လာေစပါသည္။

ဒီဇယ္ဆီ ပိုမိုေထာက္ပံ့ႏိုင္ရန္အတြက္ စစ္အစိုးရက ျပည္တြင္းေရနံလုပ္ငန္းမ်ားမွ ေရနံစိမ္းအထြက္တိုးျမင့္လာေစရန္ လြန္ခဲ့ေသာ မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားအတြင္းက အားထုတ္ေနခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အရာမထင္လွပါ။ အေၾကာင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္းတြင္းရွိ ေရနံတြင္းမ်ားမွာ အထြက္က်ဆင္းေနခဲ့ၿပီး (ဤအခ်က္ကို ေရနံအမ်ားဆံုးထုတ္ယူၿပီးလွ်င္ ျဖစ္သည့္ လကၡဏာ ("peak oil" phenomenon) ဟု ေခၚၾကပါသည္) ကမ္းလြန္ေရနံတြင္းမ်ားမွာလည္း ရွိလွ်င္ေသာ္မွ အနည္းငယ္သာ ရွိပါသည္။

တခ်ဳိ႕က အႀကံျပဳၾကေသာအခ်က္မွာ အကယ္၍ ျပည္တြင္းတြင္ေရနံစိမ္းမ်ား တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ ႏိုင္လွ်င္ေသာ္မွ တျခား ပိတ္ဆို႔ေနေသာ ျပႆနာတခုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေရနံသန္႔စင္စက္ရံုမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ ျပႆနာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အိုေဟာင္းေနၿပီျဖစ္ေသာ ေရနံသန္႔စင္စက္ရံုမ်ားက ေတာင္းဆိုမႈရွိသေလာက္ ေရနံစိမ္းမ်ားကို ခ်က္ေပး ႏိုင္ဖြယ္ အေၾကာင္းမရွိၾကေတာ့ပါ။ ထို႔အျပင္ ဤေရနံသန္႔စင္စက္ရံုမ်ားသည္ အျခားေနရာမ်ားမွ တင္သြင္းလာေသာ အတိုင္းအဆမတူသည့္ ဆာလဖာ (ကန္႔) ဓာတ္မ်ားပါ၀င္ေနသည့္ ေရနံစိမ္းမ်ားကို ခ်က္လုပ္ႏိုင္စြမ္းလည္း မရွိပါ။ သို႔ျဖစ္ရာ ျပည္တြင္းလိုအပ္ခ်က္အတြက္ ေရနံစိမ္းမ်ား ၀ယ္ယူတင္သြင္းေရး နည္းလမ္းကိုလည္း ပယ္ရံုသာ ရွိပါေတာ့သည္။

တခုတည္းေသာအေျဖမွာ ဒီဇယ္ဆီကို တိုက္ရိုက္ ၀ယ္ယူတင္သြင္းရံုသာ ရွိပါေတာ့သည္။ ဤသို႔၀ယ္ယူတင္သြင္းမႈကို ျပင္ပေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရၿပီး၊ အလြန္ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားလွေသာ ေျဖရွင္းမႈလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အျငင္းမေစာလိုက္ေစလိုပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွထြက္သည့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းရေငြသည္ ဤကုန္က်စရိတ္မ်ား အတြက္ လံုေလာက္ဖူလံုဖြယ္ အေၾကာင္း ရွိေနပါေသးသည္။

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းရေငြအားျဖင့္ ဒီဇယ္ဆီျပန္၀ယ္ယူတင္ပို႔ရမႈ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ျဖည့္ဆီးႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္မွာ အမွန္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အစဥ္သျဖင့္ ျမင့္တက္ေနေသာေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင့္ အမီလိုက္ရန္ လံုေလာက္မႈရွိ မရွိဆိုသည္ မွာ ေနာက္ပိုင္း ေမးခြန္းထုတ္ဖြယ္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။

ပထမအခ်က္မွာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းခ်ေရးအတြက္ သေဘာတူညီ ခ်က္စာခ်ဳပ္မ်ား လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္မွာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတခုအထိ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး ယေန႔ကာလ ေပါက္ေစ်းထက္ ေလွ်ာ့နည္းေနေသာႏႈန္းျဖင့္ တုတ္ေႏွာင္ ေနမိ၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ေလ်ာ့နည္းရေနေသာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းရေငြျဖင့္ အစဥ္တိုးတက္ ေနမည့္ ဒီဇယ္ဆီလံုေလာက္စြာ၀ယ္သြင္းရန္ ေလာက္ငွႏိုင္ဖြယ္ မရွိပါ။

ဒုတိယအခ်က္မွာ ဤသို႔ ေရာင္းခ်မႈမ်ားမွလည္း ဘ႑ာေငြမ်ား ၀င္လာမည္ဟု ပံုမွန္အားျဖင့္ ယူဆထားၾကသည့္အတိုင္း ျဖစ္မလာတတ္ပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ တခ်ဳိ႕သတင္းဌာနမ်ားအဆိုအရ စစ္အစိုးရက ပီထရိုနတ္စ္ (Petronas) ကုမၸဏီႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ျပဳစဥ္က ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းရေငြ၏ တစိတ္တပိုင္းကို ပစၥည္းခ်င္းဖလွယ္သည့္ ဘာဒါစနစ္ျဖင့္ မေလးရွားကုမၸဏီထံမွ ဒီဇယ္ ျပန္သြင္းရန္ ႀကိဳတင္သေဘာတူထားခဲ့ၾကပါသည္။ ဤအတြက္ မည္သည့္ေငြေၾကးမွ် ဖလွယ္စရာ၊ ရရွိစရာ အေၾကာင္းမရွိ ပါ။

တတိယအခ်က္မွာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းခ်မႈမွ ဘ႑ာေငြရလာဖြယ္ရွိေသာ္လည္း မွတ္သားဖြယ္အခ်က္မွာ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔မွ ထုတ္ကုန္မ်ားကို ျပန္လည္သန္႔စင္ရသည့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားေၾကာင့္ ဒီဇယ္ဆီ၀ယ္ႏိုင္သည့္ ေငြပမာဏလည္း ေလ်ာ့က်သြားဖြယ္ ရွိေနပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ကုန္ၾကမ္းမ်ား ထုတ္ေရာင္းခ် ေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္းတြင္ ဤသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို ျပန္လည္သန္႔စင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသာေၾကာင့္ သန္႔စင္ၿပီးဓာတ္ေငြ႔ ထုတ္ကုန္ ကုန္ေခ်ာကို ေစ်းႀကီးေပးကာ ၀ယ္သံုးေနရသည္မွာ ရင္နာဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။

ယေန႔ မိမိတို႔ၾကံဳေနၾကရေသာ အေျခအေနမွာ ဤသို႔ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ား၊ အေျခအေနမ်ား အားလံုးေပါင္းဆံုလာ ၾကၿပီး ေနာက္ဆံုး အစိုးရက ယခင္ေစ်းႏႈန္းမ်ားအတိုင္း ျဖစ္ေစရန္ ဆက္လက္မေထာက္ပံ့ႏိုင္ေတာ့သည့္ အက်ပ္အတည္း ဆိုက္လာရျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ျပည္ပမွ တင္သြင္းေနရေသာ ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔ထြက္ကုန္မ်ားက ျမင့္တက္ လာေနၿပီး ေစ်းႏႈန္းကလည္း တိုးျမင့္လာေနပါသည္။ ဤလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔မွ ေရာင္းရေငြျဖင့္ ျဖည့္ဆီး ေပးေခ်ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါ။ ထို႔အျပင္ ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ေဆာက္ျခင္း စသျဖင့္ စီမံခ်က္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ေငြကုန္ ေၾကးက်မ်ားေနၿပီး မူလကတည္းက အားေပ်ာ့ေနေသာ ႏိုင္ငံဘ႑ာျဖင့္လည္း ဤသို႔ျမင့္တက္လာေနေသာ ေစ်းႏႈန္းကို ဖာေထးကူမရန္ အေၾကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေနာက္ဆံုး အေျဖတခုသာ က်န္ပါေတာ့သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက ေထာက္ပံ့ ျဖည့္ဆီးေနေသာ ေငြကိုျဖတ္ေတာက္၍ ေလာင္စာဆီ ေစ်းျမႇင့္လိုက္ရန္သာ ရွိပါေတာ့သည္။

ဤရွင္းျပခ်က္ျဖင့္ ေလာင္စာဆီေစ်း ျမင့္တက္ရျခင္းအေၾကာင္းကို ရွင္းတန္သေလာက္ရွင္းၾကမည္ ယူဆပါသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း ဤေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈအတြက္ တျခားစိတ္၀င္စားဖြယ္ ေမးခြန္းအမ်ား က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ တခုမွာ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္လိုက္သည့္ ကာလအခ်ိန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ ေလာင္စာဆီျပႆနာ ၾကံဳေနရသည္မွာ ၾကာေနခဲ့ၿပီး ယခု အခ်ိန္တြင္မွ ဘာေၾကာင့္ထ၍ ေဆာင္ရြက္ရပါသနည္း။ ေမးစရာရွိေနပါသည္။ ဒုတိယအခ်က္မွာ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမႇင့္ တင္လိုက္မႈ အတုိင္းအဆပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အဆမ်ားစြာ ျမႇင့္တင္ခဲ့ရပါသနည္း။
စိတ္၀င္စားဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။

တဖန္ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ေစ်းျမႇင့္တင္လိုက္သည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ပမာဏကို တြက္၍ အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ခန္႔မွန္း ထင္ေၾကးေပး တြက္ဆေနၾကပါေသးသည္။ တခ်ဳိ႕က ဤကိစၥတြင္ မသမာမႈလွည့္ကြက္ေထာင္ေခ်ာက္မ်ား ရွိေနသည္ဟုပင္ ယူဆေနၾကပါသည္။

ကာလအတန္ၾကာကပင္ စစ္အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလာင္စာဆီခြဲေ၀ျဖန္႔ျဖဴးေပးမႈစနစ္ကို ပုဂၢလိကလက္လႊဲရန္ စဥ္း စား ခ်င့္ခ်ိန္ေနခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသို႔ ျမႇင့္တင္လိုက္ၿပီးသည့္ အေျခအေနေအာက္တြင္ ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔ထုတ္ ကုန္မ်ား လက္လီေရာင္းခ်ေနသည့္ဆိုင္မ်ားကို ပုဂၢလိကကုမၸဏီလက္သို႔ လႊဲအပ္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဤပုဂၢလိကကုမၸဏီက အစိုးရထံမွ ေလာင္စာဆီထုတ္ကုန္မ်ား လကၠား၀ယ္ယူႏိုင္ၿပီး လက္လီဆိုင္ငယ္မ်ားမွတဆင့္ လူထုအတြက္ အျမတ္ျဖင့္ ျပန္လည္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ပါသည္။ ေကာလာဟလသတင္းမ်ားအရ ဤသို႔ပုဂၢလိကလက္လႊဲမည္ဆိုလွ်င္ ၀ယ္ယူလိုေသာ ကုမၸဏီကလည္း အသင့္ရွိေနသည္ဟု သတင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနပါသည္။ အျခားသူ မဟုတ္ပါ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ေတဇ၏ ထူးကုမၸဏီပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဤလုပ္ငန္းစဥ္၌ ျပႆနာတခု ရွိေနပါေသးသည္။ (နအဖ) စစ္အစိုးရထံသို႔ ေပးရမည့္ လကၠားေစ်းႏႈန္းႏွင့္ လူအမ်ားသို႔ ျပန္ေရာင္းရမည့္ လက္လီေစ်းႏႈန္းတြင္ ရလာမည့္ အျမတ္အစြန္းမွာ နည္းလြန္းေနပါသည္။ ယခင္က အစိုးရက ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ားအတြက္ ပံ့ပိုးေပးထားေသာစနစ္တြင္ အဓိကအျမတ္ရၾကသူမ်ားမွာ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္တြင္ေရာင္း
၀ယ္ေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၿပီး လက္လီေရာင္းေသာ ဓာတ္ဆီဆိုင္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။

သို႔အတြက္ေၾကာင့္ အျမတ္ရရန္ဆိုလွ်င္ လက္လီျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေနေသာ စနစ္တခုလံုးကို သိမ္းပိုက္လိုက္မွသာလွ်င္ ရႏိုင္ဖြယ္ အေၾကာင္းရွိေနပါသည္။ သို႔ အတြက္ေၾကာင့္ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းကိုလည္း ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္လာပါသည္။ ဤသို႔ေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ တခ်က္တည္းျဖင့္ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ရႏိုင္ေသာ ကိန္းလည္း ရွိေနပါသည္။ တဘက္တြင္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ကို သတ္ပစ္လိုက္ ႏိုင္ၿပီး အျခားတဘက္တြင္လည္း ဆိုင္ခြဲမ်ားအားလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ကာ အျမတ္အစြန္း မ်ားစြာရႏိုင္မည့္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခြင့္ကို ကုမၸဏီတခုသို႔ အပ္ႏွင္းၿပီး ျဖစ္သြားရပါသည္။

ဤသတင္းမ်ား မည္မွ်မွန္သည္ကို မည္သူမွ် မသိႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ေလာင္စာဆီေစ်းမ်ား ျမင့္တက္လာမႈေၾကာင့္ လတ္တေလာတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဳိးဆက္မ်ား ေပၚလာေနရၿပီ ျဖစ္သည္။ ေရရွည္အတြက္ကို ၾကည့္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စြမ္းအင္က႑ မည္မွ်ခိုင္မာ အာမခံခ်က္ရွိသနည္း ဆိုသည္မွာလည္း အျခားအေရးႀကီးသည့္ ေမးခြန္းတခု ျဖစ္ေနပါေသး သည္။ ျပည္တြင္းတြင္ ေရနံသန္႔စင္ထုတ္လုပ္ေရး ကဲ့သို႔ေသာ ကိစၥမ်ဳိးကို အေလးအနက္သေဘာထား၍ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ ျခင္း မရွိပါက အထက္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ျပႆနာမ်ဳိး၊ အက်ပ္အတည္းမ်ဳိးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆက္လက္ေတြ႔ၾကံဳရဖြယ္ ရွိေနပါ သည္။

၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေသာအခ်က္မွာ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ပံုစံပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔က သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ထုတ္ေရာင္းခ်၍ ေငြရေရးကိုသာ စဥ္းစားေနၿပီး အျခားအခ်က္မ်ားကို လွည့္မၾကည့္ၾကပါ။ ဤသည္ကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ျပႆနာျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ ။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္က ဧရာ၀တီ အင္တာနက္ မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ Alfred Oehlers ေရးသားေသာ Behind the Fuel Price Rise ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုေဖာ္ျပပါသည္။

စာေရးသူသည္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ဟာ၀ိုင္ယီ အေျခစိုက္ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူ အကဲျဖတ္တဦး ျဖစ္ပါသည္။
ဧရာ၀တိတုိင္မွ ကူးထားခ်င္းပါ

No comments: