Sunday, September 16, 2007

အ႒မေျမာက္အေလ့အထ - ၅

in
(စြမ္းရည္ျမင့္မားျခင္းမွ ႀကီးက်ယ္ေျပာင္ေျမာက္ျခင္းသုိ႔) ေကာင္းျမတ္ေက်ာ္စြာ ျပႆနာ (The Problem) အေျခခံအေဆာက္အဦ အေျပာင္းအလဲ (Shift) ျဖစ္ေသာအခါ အရာရာတြင္ ႐ိုက္ခတ္မႈမ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာသည္။ (When the infrastructure shift, everything rumbles.) စတန္ေလ အမ္၊ ေဒးဗစ္ သမိုင္းတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ အေျပာင္းအလဲ (Shift) တစ္ခုကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ ၾကံဳေနၾကရသည္။ ယေန႔ေခတ္ စီမံခန္႔ခြဲေရး မဟာေတြးေခၚပညာရွင္ ပီတာ ဒရပ္ကားကမူ ဤသို႔ေရးသည္။ “ရာစုႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ကြၽႏ္ုပ္တို႔ေခတ္အေၾကာင္း သမိုင္းကို အေ၀းျမင္႐ႈေထာင့္ျဖင့္ ေရးေလေသာအခါ သမုိင္းဆရာမ်ားသည္ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ နည္းပညာ၊ အင္ တာနက္၊ အီလက္ထရြန္နစ္ ကုန္သြယ္ ေရး (e-Commerce) တို႔ကို ျမင္ဖြယ္ မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ယင္းတို႔သည္ လူသား တို႔၏ အေျခအေနကို မၾကံဳစဖူး ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။ ဦးစြာပထမ လူသားတုိ႔သည္ မိမိကိုယ္ကို ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားရေပမည္။ ‘လူ႔အဖြဲ႕အစည္း သည္ ယင္းတို႔အတြက္ လံုး၀ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားျခင္းမရွိ’။” (Managing knowledge means managing oneself by Peter F. Drucker) ပီတာ ဒရပ္ကား၏ေဟာကိန္း ကို နားလည္ရန္ သမုိင္းကို ျပန္လွန္ ၾကည့္ရေပမည္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ လူ႔ ယဥ္ေက်းမႈ၏ Voice ကို ေခတ္ငါးေခတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားႏိုင္သည္။ ပထမ ေခတ္မွာ အမဲလိုက္၊ အသီးအႏွံရွာေဖြ စုေဆာင္းေသာေခတ္ (Hunter and Gatherer Age) ၊ ဒုတိယေခတ္မွာ စိုက္ပ်ဳိးေရးေခတ္ (Agricultural Age) ၊ တတိယေခတ္မွာ စက္မႈထြန္းကားေသာ ေခတ္ (Industrial Age) ၊ စတုတၳေခတ္ မွာ သတင္း/ ပညာလုပ္သားေခတ္ (Information/ knowledge Worker Age) ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးေခတ္မွာ ျဖစ္တည္ လာေနေသာ ပညာေခတ္ (Age of Wisdom) တို႔ျဖစ္သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို တစ္လွမ္း ဆီျပန္ဆုတ္ၿပီး အမဲလိုက္၊ အသီးအႏွံ ရွာေခတ္ကို ျမင္ေယာင္ၾကည္ပါ။ ေန႔ စဥ္ ေလး၊ ျမား၊ ေက်ာက္တံုး၊ တုတ္ တို႔ျဖင့္ မိသားစုအတြက္ အစားအစာ ရွာေဖြစုေဆာင္းရသည္။ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ေရးအတြက္ သိသမွ်၊ ျမင္သမွ်၊ လုပ္သမွ်မွာ ဤကိစၥသာျဖစ္သည္။ ယင္းအေျခအေနတြင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ကလာၿပီး လယ္သမား ဟုေခၚေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို ေျပာင္းလုပ္ရန္ ဆြယ္လာပါလွ်င္ မည္သို႔ တုံ႔ျပန္မည္နည္း။ စိတ္ကူးၾကည့္ပါ။ အႏွီတစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ အျပင္ထြက္၊ ေျမကိုထြန္ယက္၊ မ်ဳိးေစ့ မ်ားကို ေျမေပၚျဖန္႔ႀကဲသည္ကိုသာ သင္ျမင္ေနရသည္။ ေျမကို ေရေလာင္းၿပီး ေပါင္းသင္သည္ကိုသာ သင္ျမင္ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ မၾကာခင္ ေကာက္ပဲ သီးႏွံခင္းႀကီးတစ္ခုကုိ တျဖည္းျဖည္း ျမင္လာရသည္။ အႏွီတစ္စံုတစ္ေယာက္ ကေျပာေသာ လယ္သမား ဆိုသည္မွာ ကိုယ္ေန႔စဥ္လုပ္ေနရသည့္ အမဲလိုက္၊ သစ္သီးသစ္ဖုရွာဟူေသာ အလုပ္ထက္ ပိုသာေနသည္ဟု ေတြးေတာစ ျပဳလာသည္။ သင္ဘာလုပ္မည္နည္း။ ငါလုပ္ ခ်င္ရင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္၊ ငါ့မွာ အရည္ အခ်င္းမရွိဘူး၊ ငါ့မွာ ပစၥည္း ကိရိယာမရွိဘူး စသည္ျဖင့္ တစ္ခုခု ေျပာမည္လား။ မည္သို႔မည္ပံု လုပ္ကိုင္ ရမည္ကိုမူ သိလိမ့္ဦးမည္ မဟုတ္ ေသးေပ။ အႏွီလယ္သမားသည္ ရရွိသည့္ ၀င္ေငြျဖင့္ ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းထားႏိုင္သည္။ လူတစ္လံုးသူတစ္လံုး ျဖစ္ေအာင္ ေမြးျမဴႏိုင္သည္။ ကိုယ့္မွာ မူ မ၀ေရစာသာစားရသည္။ တျဖည္း ျဖည္းႏွင့္ လယ္သမားျဖစ္ေရးဆီ ျပင္းျပ စြာ ဦးတည္လာသည္။ သားသမီး၊ ေျမးျမစ္မ်ားသည္လည္း လယ္သမား ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဤသည္မွာ ေရွးဦးသမုိင္း အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ ေနာင္တြင္ အမဲလိုက္၊ သစ္သီးသစ္ဖု ရွာသူ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ထုိအလုပ္ ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ေတာ့သည္။ မ်ဳိးဆက္မ်ားျဖတ္သန္းၿပီးေသာ အခါ စက္မႈထြန္းကားေသာေခတ္သို႔ ေရာက္သည္။ စက္႐ံုမ်ားတည္ေထာင္ ကာ အထူးျပဳဘာသာရပ္အလိုက္ ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီး အလုပ္ တာ၀န္ခြဲေ၀လုပ္ၾကသည္။ ကုန္ၾကမ္းမ်ားကို ရယူျခင္း၊ ထိေရာက္မႈအရွိဆံုး ပစၥည္းမ်ားျဖစ္လာေအာင္ ျပန္လည္ ျပဳလုပ္ျခင္းကို ေလ့လာသင္ယူၾကသည္။ စက္မႈေခတ္၏ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ မႈသည္ လယ္သမားထက္သာေနျပန္ သည္။ ယင္းသို႔ စက္မႈလုပ္ငန္း၏ သာလြန္မႈကိုျမင္လွ်င္ မည္သို႔ဆိုမည္နည္း။ အားက်မည္လား။ စက္မႈ ေခတ္တြင္ ပါ၀င္ရန္ ဘာလိုအပ္မည္နည္း။ ျပည့္စံုေသာအရည္အခ်င္းႏွင့္ ပစၥည္းကိရိယာလိုေပသည္။.

No comments: